onsdag den 12. september 2012

Rocky Road Cupcakes !



Rocky Road Cupcakes


Nøj ... jeg siger dig disse er gode, søde, karamel agtige og klistrede på den gode måde.

Jeg fandt opskriften hos "mariascupcakes.blogg.se" og forsøgte mig med den. Dog havde jeg ingen Dumle, så min blev en version med hakket mørk chokolade i istedet. Det gjorde den dog på ingen måde dårligere.

Her er opskriften :

2 Æg
2,5 dl sukker (jeg var lidt rundhåndet med dette)
3 spsk kakao
1 knsp salt
1 tsk vaniliesukker
100 gr smør
2,5 dl hvedemel
salte jordnødder/peanuts
marshmallows - jeg købte de alm størrelse men klippede dem over så de ik var så gigantiske
50 gr hakket mørk chokolade




1) sæt ovnen på 200 gr

2) smelt smørret

3) Pisk æg og sukker godt sammen

4) Tilsæt kakao, salt & vaniliesukker

5) Tilsæt smør og pisk på lav hastighed

6) Tilsæt skumfidusserne, peanutnødderne & chokoladen (så mange som du har lyst til, det handler om hvor mange du selv vil have i). Jeg gemte noget af chokoladen til pynt. Husk også at gemme nogle skumfidusser og peanuts.

7) Fyld i muffinsformene som du har sat i en muffinbagepladen

8) Bag dem midt i ovnen i 14-15 min. Lad dem køle af og pynt dem med lidt chokolade glasur samt marshmallows, peanuts og hakket chokolade.. Spis ! ps de smagte også super godt med lidt vanilie is ved siden af... :)


ENJOY !!!

Ingen kommentarer: