fredag den 9. november 2012

Broccoli suppe

Denne broccoli super er super nem at lave, men smager dejligt.

Du skal bruge dette :

Et broccoli hovede
1 liter hønse boullion
fløde
forårsløg
parmaskinke eller bacon
cayenne peber

Først så hæld bouillon vandet op i en gryde, kog broccolien i det. Ca 5-10 min eller alt efter hvor blød du vil have broccolien. Jeg kan personligt selv godt lide, at der er en smule bid i den, så jeg lader den ikke koge alt for længe.
Hæld vandet fra, men smid det IKKE væk. Du skal bruge det til at lave selve suppen.

Find din stavblender frem. Blend broccolien sammen med kogevandet. Hæld så meget vand i du har lyst til, men husk du også tilføre fløde. Jeg har ikke skrevet hvor meget da det igen afhænger af om hvor vandet du vil have din suppe. Jeg lader det også være op til dig om hvor mange % den skal være på. I disse fedtforstyrrede tider må vi jo ikke spise super meget fedt, men spørger du mig så skal det altså være en som har noget fedtstof i sig.

Tilføj lidt cayenne peber for at gøre den lidt stærk, men pas på.. den bliver hurtig stærk.

Rist dit parmaskinke i ovnen og smuldre det over den færdige suppe sammen med lidt skråne forårsløg.

Pynt evt med lidt persille. Du kan spise brød til, men synes nu suppen i sig selv mætter fint.

Velbekommen !

Ingen kommentarer: