fredag den 16. november 2012

Funfetti Cookies - dansk version

Mange steder kan man se opskriftter og fine billedere af Funfetti cupcakes, cookies, kage dip og andre kreative ideer, men fælles for dem alle er, at de er lavet på den her færdig blanding af Funfetti Cake mix.

I DK findes denne variant ikke, så jeg måtte ty til andre metoder (vil nu også hellere vide præcis hvad der kommer i kagerne fremfor færdige kageblandinger). De blev nu meget fine, dog vil jeg næste gang putte endnu mere krymmel i da jeg ikke synes de var helt så "pyntede" som jeg gerne ville have dem. Man prøver sig jo lidt frem :-)

Her er opskriften :

Tænd ovnen på 190 gr.

Du skal bruge :

225 gr smør
250 gr sukker
300 gr mel
50 gr majsstivelse 
3/4 tsk bagepulver
2 tsk vanilje aroma
1 tsk mandel aroma
½ tsk salt
100 gr krymmel
1 æg

Bland sukker og smør sammen først. Put æg, vanilje, mandel og salt i.
Bland mel, bagepulver & majsstivelse for sig selv. Hæld det langtsomt i sukkerblandingen.
Ælt det sammen og til sidst tilsæt dit krymmel. Husk at tilsætte det til sidst så det ik begynder at blive til en grumset blanding pga de smelter.

Hvis du har en is ske (du ved de der amerikanske), så svarer det til en skefuld pr småkage. Jeg ejer ikke sådan en fancy en, så jeg måtte gøre det lidt mere på "slum", men det gik.
Læg dem på en bageplade med bagepapir og tryk dem flade (så flade du vil have dem).

Bag miderst i ovnen i ca 20 min til de er gyldne. Afkøl dem på en rist.

Jeg fik lavet mine med alt alt ALT for meget mel, da jeg ikke lige fik kigget ordentlig efter da jeg hældte op. Dog kan det lade sig gøre og de er nu endt ud helt fine og de smager stadig som småkager gerne skal. Så fortvivl ej hvis du kommer til at gøre samme fejl :-)



Ingen kommentarer: