onsdag den 13. februar 2013

Dobbelt chokolade protein muffins - 170 cal pr stk !

Faldt over denne opskrift via "The Iron You" og lavede dem igår. Vi skal have gæster i aften så tænkte at det ville være en sund dessert :-)

Ingredienser :

90 ml vegetabilsk olie
4 æggehvider
240 ml kærnemælk
125 gr hvedemel
60 gr kakao usødet
125 gr rørsukker (hendes sagde 200 gr brunt sukker, havde jeg ik så nedjusterede til 125 gr rørsukker istedet)
2 skefulde protein pulver (jeg brugte 2 skefulde Whey Protein med choko smag)
2 tsk vanilie ekstract (jeg havde kun 1 tsk tilb så brugte også 1 tsk mandel essens)
1 tsk bagepulver
1 tsk natron
½ tsk salt
115 gr groft hakket 80% mørk chokolade

Sådan gør du :

Varm ovnen til 190 gr.

Bland de tørre ingredienser sammen i en skål (mel, protein pulver, salt, kakao, bagepulver, natron, og ½ delen af chokolade stykkerne)
Bland de våde i en anden skål og pisk (kærnemælk, olie, vanilie ekstract, æggehvider)
Vend det sammen med dine tørre ingredienser stille og roligt.


Fordel det i muffinsformene. Fordel resten af chokoladestykkerne i hver enkelt muffin.  - sæt ind i ovnen og bag i 20 min. Tjek derefter om de har fået nok ved hjælp af en tandstik, gaffel eller andet. Det er jo meget indivduelt om hvor "blød" en midte folk vil have, men pas på ikke at over bage dem, så bliver de kedelige og tørre. ;(

Tag dem ud og lade dem køle af i 5 min i selve muffinsformen (den af metal) inden du lægger muffinsne over på en bagerist. Lad dem køle helt af her.

Bon Appetit !!

 Jeg har endnu ikke smagt dem, men GLÆDER mig til at smage dem i aften. Jeg er overbevist om at de er super gode.


Hendes opskrift, som jo er med 200 gr brunt sukker giver disse kalorie fordelinger : 
170 gr calorier, 10 gr protein, 6,5 gr fedt (det sunde), 9 gr sukker. 

Source : Theironyou.com - billederne er mine egne og opskriften er modificeret en smule udfra hvad jeg havde i skabet.

Ingen kommentarer: